Zloupotrebljava li se pojam “razlučivanja” u sadašnjoj Crkvi?

U Crkvi je u posljednjih nekoliko godina bilo mnogo govora o “razlučivanju”. Uistinu, papa je, u svojoj apostolskoj pobudnici Amoris Laetitia, koristio taj pojam više od trideset puta. I ovih dana je papa Franjo na susretu sa novoređenim biskupima govorio o potrebi razlučivanja.

Biskupovo je razlučivanje stoga uvijek djelovanje u zajednici, podijeljeno u mirnom dijalogu s drugima, sa subraćom u biskupstvu, sa svojim svećenicima, s vjerovnicima laicima. Stoga vas pozivam da njegujete stav slušanja, rastući u slobodi da odustanete od vlastitih stajališta, da preuzmete ono Božje” – rekao je Papa i upozorio biskupe “da svoje poslanje imaju živjeti bez protagonizama i narcisoidnosti, te u poniznosti u odnosu na vlastite nacrte i poslušnosti prema Evanđelju, učiteljstvu, crkvenim normama i konkretnom stanju ljudi. Razlučivanje je lijek protiv krutosti, jer ista rješenja nisu posve jednako valjana” – primijetio je Papa. Izvor

U razgovoru za mađarski portal Katolikus Válaszkardinal Burke je upitan da li se u današnje vrijeme zloupotrebljava pojam “razlučivanja” kako bi se opravdalo neslaganje s učenjem Crkve odnosno sam grijeh. Ono se, na primjer, u zadnje vrijeme često koristi u procesu opravdavanja pristupa Svetoj pričesti za vjernike koji žive u objektivno grešnim zajednicama.

Kardinal je odgovorio:

Razlučivanje znači traženje Božje volje u mom životu”, rekao je. “Kao takvo, to znači pažljivo proučavati što nas Bog podučava u Crkvi i to vjerno primjenjivati u svom životu.

Razlučivanjem se ne odlučuje što je ispravno, a što pogrešno, već ono vodi osobu do što potpunijeg informiranja“, nastavio je kardinal Burke, “kako bi mogla donijeti pravu prosudbu o određenom pitanju, to jest kako bi mogla djelovati u skladu s istinom koju je Bog zapisao u njezino srce ili savjest.

biskup A. Schneider je u jednom govoru ove godine, primijetio kako je pogrešna metoda razlučivanja prvo zabilježena u Edenskome vrtu, što je dovelo do toga da su se Adam i Eva okrenuli od Boga.

Prvi takav “proces razlučivanja” bio je “dijalog zmije s Evom, od koje se tražilo da razluči treba li biti poslušna Bogu ili ne“.

Schneider je naglasio trenutak kada je Eva rekla đavlu da joj je Bog zapovjedio da ne jede plod sa stabla- tada ju je vrag poticao da “počne razlučivati” o onome što je Bog doista rekao.

A Eva je rekla: “Ah, rekao je ‘Da ga niste jeli! I ne dirajte u nj, da ne umrete!” “Oh ne! Nije istina, kaže đavao … Hajmo razlučiti- pa ćete znati što je dobro („vi ćete biti kao bogovi koji razlučuju dobro i zlo“; Post 3,5)” – napomenuo je Schneider.

Rezultat ovog razlučivanja bio je “katastrofa za cijelo čovječanstvo”, istaknuo je. “Dakle, sada nosimo u našim dušama, u našim tijelima, posljedice tog prvotnog grijeha, ovog lošeg razlučivanja“.

Schneider je napomenuo da razlučivanje “može biti samo za dobro“, onda kada se razlučuje kako “ispuniti Božju volju”.

Izvor